Projekt kategóriák:
Konzorciumvezető: Önkéntes Központ Alapítvány
Konzorciumi partnerek: Óbudai Egyetem, TimeHeroes (Bulgaria), University of National and World Economy (UNWE) (Bulgaria), Junior Consulting is the Junior-Entreprise of Sciences Po Paris (France), Pro Bono Lab (France), University of Porto (PT), Autonomous University of Madrid (ES), Work for Social (ES)
Projekt azonosítószáma: 2018-1-HU01-KA203-047732
Megítélt támogatás: 109.572.066 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Óbudai Egyetem támogatási összege: 9.727.263 Ft
Megvalósítás időtartama: 2018.09.01. – 2021.12.31.
Projekt rövid összefoglalója
Az Európa 2020 stratégia intelligens és inkluzív növekedésre vonatkozó célkitűzéseinek elérése, valamint a fiatalok magas munkanélkülisége és a társadalmi kirekesztés elleni küzdelemhez való hozzájárulás érdekében nyilvánvaló, hogy a jövőbeli munkaerőt olyan készségekkel kell felruházni, amelyek növelik foglalkoztathatóságukat, és fel kell készíteni a diákokat arra, hogy konstruktívan részt vegyenek a társadalmi és munkavállalói életében az egyre sokszínűbb társadalmakban. A partnerek tapasztalatai azt mutatják, hogy a tanulóknak saját közösségeik valós példáira van szükségük ahhoz, hogy elkötelezzék magukat és fenntartható módon elköteleződjenek. Azt is tudjuk, hogy ezek a társadalmi, állampolgári és foglalkoztathatósági készségek a leghatékonyabban a munkahelyi tanulási tapasztalatok révén sajátíthatók el.
Ez a projekt európai stratégiai partnerség a pro bono gyakorlatok és a szakmai önkéntesség (pro bono közvetítők) előmozdításában tevékenykedő NGO-k, és felsőoktatási szervezetek és intézmények között (5 ország, 9 partner). A projektnek az a célja, hogy bemutassa, előmozdítsa és megszilárdítsa a pro bono gyakorlatokat az európai egyetemek hallgatói körében, valamint megerősítse a felsőoktatási intézmények, civil szervezetek és vállalkozások közötti kapcsolatokat. Ezért a projekt két célt fog elérni.
– Először is növeli a felsőoktatási hallgatók foglalkoztathatóságát azáltal, hogy hozzájárul a releváns és gyakorlati ismeretek és készségek megszerzéséhez.
– Másodszor, javítja a diákok társadalmi ügyekkel kapcsolatos tudatosságát azáltal, hogy lehetővé teszi számukra, hogy civil szervezetekkel és vállalatokkal együttműködjenek civil társadalmi kérdésekben.