Teachers go digital. Digital skills, technologies and pedagogies for teaching and learning in schools (DIGITEACH)

Projekt kategóriák:

Konzorciumvezető: High School of Mathematics Academician Kiril Popov

Konzorciumi partnerek: Óbudai Egyetem, Institute for Technology Transfer and Innovations, Creative Thinking Development, Istituto Europeo per lo Sviluppo Socio Economico Associazione, Genista Research Foundation, Virtual Campus Lda, Plan International Espana

Projekt azonosítószáma: 2021-1-BG01-KA220-SCH-000029974

Megítélt támogatás: 91.087.500 Ft

Támogatás mértéke: 100%

Óbudai Egyetem támogatási összege: 8.097.250 Ft

Megvalósítás időtartama: 2021.12.01. – 2023.11.30.

Projekt rövid összefoglalója

A DIGITEACH projekt fő célja, hogy digitális eszközöket és módszereket alkalmazzon a minőségi és inkluzív oktatás biztosítására, valamint az iskolai tanárok/oktatók támogatása az online órák lebonyolításában a nyílt, technológiai és innovatív oktatási eszközök használatának előmozdításával. A DIGITEACH nem csak az „új technológiai eszközök” feltárására összpontosít, hanem általában a tudásépítő környezetek (KBE) fejlesztésére, amelyek fokozzák az ötletek létrehozására és folyamatos fejlesztésére irányuló együttműködési erőfeszítéseket. Az új tanulási környezetek tervezésében az Engaging Learning Environment (ELE) modelljére építve a DIGITEACH a tanulást egy iteratív és ciklikus folyamatnak tekinti, amely különböző fázisokból áll. Ez az innovatív modell egyformán jellemzi a tanárok, a diákok, a szakemberek és a kutatók tevékenységét, és a DIGITEACH-ben az iskolai tanárokra/oktatókra is alkalmazzuk annak érdekében, hogy:

– az iskolák tanárai/oktatói számára olyan digitális pedagógiai kompetenciákat biztosítsanak, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy magas színvonalú inkluzív szolgáltatásokat nyújtsanak és a  digitális oktatás és a tanulási lehetőségek befogadó jellegét megőrizzék;

– a nemzeti/regionális hatóságok közötti együttműködés fokozása az oktatás és az iskolai tanárok/oktatók képzésének fejlesztése, valamint a helyi és regionális fejlesztési akciókba való integrálása érdekében.

Köszönhetően a partnerség megalapozott, multidiszciplináris és egymást kiegészítő szakértelmének az inkluzivitás, a digitális oktatás és az innovatív technológiák fejlesztése terén, a DIGITEACH jellemző eleme az innovatív digitális szempontokkal kapcsolatos elméleti tevékenységek és a gyakorlati alkalmazással rendelkező oktatási modulokban való szervezés kombinációja. Projektünk alkalmazkodóképessége és rugalmassága a COVID-19 világjárványból való helyreállási folyamat támogatásának szükségességére válaszol. A projekt különösen azt célozza, hogy felkészítse a távoktatási kurzusok tervezésére és megvalósítására képzett iskolai tanárokat, hogy választ tudjanak adni a jövő oktatási forgatókönyveire, amelyek magas digitális kompetenciákat és megalapozott digitális pedagógiai megközelítéseket igényelnek, hogy a legsebezhetőbb hallgatói csoportok számára is biztosítsák a befogadó oktatást.