Projekt kategóriák:
Konzorciumvezető: KU Leuven
Konzorciumi partnerek: Óbudai Egyetem, Professionshojskolen University College Nordjylland, University of Cyprus, Societe Europeenne pour la Formation des Ingenieurs
Projekt azonosítószáma: 2020-1-BE02-KA226-HE-083105
Megítélt támogatás: 104.572.300 Ft
Támogatás mértéke: 100%
Óbudai Egyetem támogatási összege: 14.791.700 Ft
Megvalósítás időtartama: 2021.05.01. – 2023.04.30.
Projekt rövid összefoglalója
A STEM-tanárok kulcsszerepet játszanak abban, hogy vonzó, valós tantermi gyakorlatokon keresztül vonzzák a tanulókat a STEM-tantárgyak felé, amelyek természetesen interdiszciplináris problémamegoldást, kutatást és/vagy tervezést foglalnak magukban. A STEM tanárokat azonban nem képezték ki egy ilyen megközelítés elfogadására. Ahhoz, hogy a középfokú STEM-oktatás interdiszciplinárisabb legyen, a STEM-tanárokat a tudományágspecifikus pedagógiai képzéssel párhuzamosan interdiszciplináris oktatásban kell részesíteni.
A közép- és felsőfokú tanárképzésben a STEM tantárgyak interdiszciplináris oktatásának öt kutatási alapelvre kell épülnie (Thibaut et al., 2018; Duit & Treagust, 2019):
(1) a STEM tanulási tartalmak integrálása,
(2) problémaközpontú tanulás,
(3) kutatás- és tervezés alapú tanulás,
(4) kooperatív tanulás, és
(5) tudományág-specifikus pedagógiai kutatás inputja.
Azáltal, hogy a tanárhallgatókat a felsőfokú STEM-tanárképzésben elsajátítja ebben az öt kulcsfontosságú elvben, a projekt célja, hogy felkészítse őket arra, hogy jó minőségű integrált STEM (iSTEM) oktatást nyújtsanak a tanulóknak jövőbeli osztálytermeikben, kellő mennyiségű keresztdiszciplináris kompetenciával és önismerettel. hatékonyság. Mivel a tanárnövendékeknek fizikailag távoli csapatokban kell majd dolgozniuk, és szeretnénk ösztönözni a csapatszabályozású, csapattempójú tanulást, egy vegyes (blended) tanfolyamot dolgozunk ki.
https://www.ucviden.dk/da/projects/cooperative-interdisciplinary-student-teacher-education-model-for