Cooperative InterdiSciplinary Teacher Education Model for Coaching Integrated STEM (CISTEM2)

Projekt kategóriák:

Konzorciumvezető: KU Leuven

Konzorciumi partnerek: Óbudai Egyetem, Professionshojskolen University College Nordjylland, University of Cyprus, Societe Europeenne pour la Formation des Ingenieurs

Projekt azonosítószáma: 2020-1-BE02-KA226-HE-083105

Megítélt támogatás: 104.572.300 Ft

Támogatás mértéke: 100%

Óbudai Egyetem támogatási összege: 14.791.700 Ft

Megvalósítás időtartama: 2021.05.01. – 2023.04.30.

Projekt rövid összefoglalója

A STEM-tanárok kulcsszerepet játszanak abban, hogy vonzó, valós tantermi gyakorlatokon keresztül vonzzák a tanulókat a STEM-tantárgyak felé, amelyek természetesen interdiszciplináris problémamegoldást, kutatást és/vagy tervezést foglalnak magukban. A STEM tanárokat azonban nem képezték ki egy ilyen megközelítés elfogadására. Ahhoz, hogy a középfokú STEM-oktatás interdiszciplinárisabb legyen, a STEM-tanárokat a tudományágspecifikus pedagógiai képzéssel párhuzamosan interdiszciplináris oktatásban kell részesíteni.

A közép- és felsőfokú tanárképzésben a STEM tantárgyak interdiszciplináris oktatásának öt kutatási alapelvre kell épülnie (Thibaut et al., 2018; Duit & Treagust, 2019):

(1) a STEM tanulási tartalmak integrálása,

(2) problémaközpontú tanulás,

(3) kutatás- és tervezés alapú tanulás,

(4) kooperatív tanulás, és

(5) tudományág-specifikus pedagógiai kutatás inputja.

Azáltal, hogy a tanárhallgatókat a felsőfokú STEM-tanárképzésben elsajátítja ebben az öt kulcsfontosságú elvben, a projekt célja, hogy felkészítse őket arra, hogy jó minőségű integrált STEM (iSTEM) oktatást nyújtsanak a tanulóknak jövőbeli osztálytermeikben, kellő mennyiségű keresztdiszciplináris kompetenciával és önismerettel. hatékonyság. Mivel a tanárnövendékeknek fizikailag távoli csapatokban kell majd dolgozniuk, és szeretnénk ösztönözni a csapatszabályozású, csapattempójú tanulást, egy vegyes (blended) tanfolyamot dolgozunk ki.

https://cistem2.eu/

https://www.ucviden.dk/da/projects/cooperative-interdisciplinary-student-teacher-education-model-for